فناوری اطلاعات,,,,الکترونیک




   فناوری اطلاعات,,,,الکترونیک


   وبلاگ تخصصي الكترونيك و فناوري اطلاعات
موضوعات مطالب
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 751
بازدید کل : 14327
تعداد مطالب : 187
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1


طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

به وبلاگ الكتروIT خوش آمدید
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

دنیای بازی های جدید
وب سایت رسمی فرهاد مجیدی
HMFun.loxblog.com
kharide sharj hamrahe aval
دانلود بازی های کامپیوتری
فناوری اطلاعات
انجمن مهندسین برق و الکترونیک آمریکا
پرسه های شیشه ای
همگام سازی شکری
سایت اطلاع رسانی کنفرانس ها
سایت آموزش مجازی مدارس امریکا
وبلاگ تخصصی کامپیوتر
دانشگاه تهران
روزنامه جام جم
هفته نامه عصر ارتباط
جدول زیبای مندلیف با جزئیات بیشتر
علم روز دنیا
اخبار IT
اخبار فناوري اطلاعات
آموزش زبان انگليسي
واژه نامه c.p.h
بانک کد های طراحی سایت+ابزار فلش+دانلود نرم افزار
بانک کد های طراحی سایت+ابزار فلش+دانلود نرم افزار
ترجه آنلاين متون
انجمن رباتيك
مرجع برنامه نويسي
دانلود مقالات رايگان
فني لرن
آموزش آنلاين زبان هاي خارجي
دانلود رايگان كتاب
دانلود نرم افزار
وبلاگ تخصصي برق
عنوان لینک
دنياي الكترونيك
ردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان الكترو IT و آدرس subphonix.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» كاربرد هاي رادار

 

زماني رادار وارد جنگل ها شد، انگلستان پايگاه هاي وسيعي را با رادار مجهز کرد و به اين ترتيب هواپيماهاي آلماني در کار خودشان دچار اختلال شدند. به عقيده بسياري از کارشناسان همين رادار بود که آلمان را علي رغم حمله هاي گسترده هوايي بر روي شهرهايي نظير لندن، ناکام گذاشت. هم چنين بسياري از زير دريايي هايي که تعداد زيادي از کشتي هاي حمل و نقل و ناوهاي جنگي متفقين را به قعر دريا مي فرستادند، با کمک رادارها شناسايي شدند و در عمليات گوناگون خود دچار شکست گرديدند. رادارها حتي در توپخانه ها، موشک اندازها و جنگ هاي زير دريايي ها نيز وارد عمل شدند و توجه قدرت هاي بزرگ تسليحاتي را، حتي پس از شکست هيتلر و پايان جنگ جهاني به خودشان جلب کردند. اما صرف نظر از کاربردها نظامي، رادار خدمات صلح آميز بسياري را براي انسان امروزي در برداشته است. کاهش سوانح در مسافرت هاي دريايي و هوايي همگي مديون رادار هستند. در حقيقت يکي از مهم ترين کاربردهاي علمي رادار با آغاز عصر فضا به وجود آمد و بشر توانست براي اولين بار با کمک رادار به فضا دسترسي پيدا کند و حتي سطح سياره ها و اشکال گوناگون آن ها را شناسايي کند. اين موفقيت سال ها قبل از آن بود که سفينه ها بتوانند از سطح سيارات عکس برداري کنند. بنابراين رادار علي رغم خرابي هايي که با گسترده تر کردن جنگل ها به وجود آورد، توانست خدمات بسيار ارزنده اي را براي جامعه بشري به ارمغان آورد و انسان اين همه را مديون طبيعت بي ادعاست! مرکز کنترل ترافيک فرودگاه ها براي رديابي هواپيماها چه آن ها که بر روي باند فرودگاه قرار دارند و چه آن ها که در حال پرواز هستند و هدايت آن ها از رادار استفاده مي‏کنند.

در برخي از کشورها پليس از رادار براي شناسايي خودروهاي با سرعت غير مجاز استفاده مي‏‏کند. ناسا از رادار براي شناسايي موقعيت کره زمين و ديگر سيارات استفاده مي‏ کند، همين طور براي دنبال کردن مسير ماهواره ‏ها و فضاپيماها و براي کمک به کشتي‏ ها در دريا و مانورهاي رزمي از آن استفاده مي‏ شود. مراکز نظامي نيز براي شناسايي دشمن و يا هدايت جنگ ‏افزارهايشان از آن استفاده مي‏ کنند. هواشناسان براي شناسايي طوفان ها، تندبادهاي دريايي و گردبادها از آن استفاده مي ‏برند. شما حتي نوعي خاص از رادار را در مدخل ورودي فروشگاه ها مي بينيد که در هنگام قرار گرفتن اشخاص در مقابل شان، درب را باز مي ‏کنند. بطور واضح مي‏بينيد که رادار وسيله‏اي بسيار کاربردي مي ‏باشد. استفاده از رادار عموماً در راستاي سه هدف زير مي ‏باشد: شناسايي حضور يا عدم حضور يک جسم در فاصله‏اي مشخص - عمدتاً آن چه که شناسايي مي ‏شود متحرک است و مانند هواپيما، اما رادار قادر به شناسايي حضور اجسام که مثلاً در زير زمين نيز مدفون شده‏اند، مي ‏باشد. در بعضي از موارد حتي رادار مي تواند ماهيت آن چه را که مي ‏يابد مشخص کند، مثلاً نوع هواپيمايي که شناسايي مي‏ کند. شناسايي سرعت آن جسم- دقيقاً همان هدفي که پليس از آن در بزرگراه ها براي کنترل سرعت خودروها از آن استفاده مي ‏کند. جابجايي اجسام - شاتل‏ هاي فضايي و ماهواره‏ هاي دوار بر دور کره زمين از چيزي به عنوان رادار حفره‏ هاي مجازي براي تهيه نقشه جزئيات، نقشه‏هاي عوارض جغرافيايي سطح ماه و ديگر سيارات استفاده مي‏ کنند. تمام اين سه عمليات مي ‏تواند با دو پديده‏اي که شما در زندگي روزمره با آن آشنائيد پياده شود: «پژواک» و«پديده دوپلر» اين دو پديده بسادگي قابل فهم مي ‏باشند، چرا که هر روزه شما با آن ها در حوزه شنوايي خويش برخورداريد. رادار از اين دو پديده در حوزه امواج راديويي استفاده مي ‏برد.

رادار در طبيعت

شايد رادار طبيعي بيشترين استفاده را براي خفاش دارد. چرا که اين پرنده شب پرواز، داراي حس بينايي ضعيفي است و به کمک طبيعت راداري که دارد، مي تواند موانع دور و بر خود را تشخيص دهد. خفاش هنگام پرواز فريادهاي ابر صوتي خاصي ايجاد مي کند که پس از برخورد با اجسام مختلف، منعکس مي شود و به گوش خفاش مي رسد. بوسيله همين پژواک صداهاي ابر صوتي است که نوع مانع و فاصله آن را تشخيص مي دهد و طوري پرواز مي کند که از تصادم با آن ها در امان باشد. بالن ها و دلفين ها نيز از همين پديده بازتاب استفاده مي کنند که در مورد بازتاب هاي صوتي به آن"سونار" گفته مي شود.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نويسنده : niloofar | تاريخ : پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب